با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ نمایشگاه بوی ماه مهر ویژه مدارس در تهران افتتاح شد
زیارت عاشورا
نمایشگاه بوی ماه مهر (نوشت افزار ، کیف و کفش و روپوش ) روز یکشنبه با حضور علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی ، عضو هیأت رئیسه اتاق تهران و رئیس اتحادیه سراجان و نوشت افزار در تهران افتتاح شد.
 
نمایشگاه بوی ماه مهر ویژه مدارس در تهران افتتاح شد

به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومی اصناف ایران، نماینده مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش نمایشگاه گفت: اساس کار حمایت از تولید داخلی است و در خصوص حل مشکل کمبود کاغذ ، کارخانه کاغذ سازی مازندران می تواند در حجم بالایی کاغذ تولید کند اما این کار سبب نابودی جنگل های ایران می شود؛ لذا راهکار این است که ترکیبی از الیاف ایرانی و خارجی را داشته باشیم .
.علیرضا محجوب با بیان اینکه الیاف ایرانی را نباید تنها از جنگل تامین کرد ، افزود: کارخانه ها باید در جنوب گسترش پیدا کند و بتوانیم با تهیه الیاف کوتاه از نی و ترکیب آن با الیاف خارجی، کاغذ تولید کنیم . همچنین می توان از میزان بالایی از نی که در جنوب سوزانده می شود، به بهترین وجه آن را به کاغذ تبدیل کرد. در این خصوص مطالعاتی انجام شده تا در دستور کار قرار بگیرد اما نیاز به سرمایه بالا دارد تا نسبت به واردات کاغذ بی نیاز شویم.
وی در خصوص برگزاری نمایشگاه بوی ماه مهر افزود: این نمایشگاه کانونی است برای بسط توسعه و رونق تولیدات داخلی که به بهترین شکل در یک مکان کالاهای با کیفیت را با قیمت مناسب عرضه کنند.
محجوب با تقدیر از عملکرد اصناف تصریح کرد: اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه با تلاش فراوان اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده اند که قابل تقدیر است و کار بزرگی است که این مجموعه برای ساماندهی مصرف مردم و جلوگیری از اجحاف به مردم در خصوص گرانفروشی انجام داده است.
علیرضا محجوب رئیس خانه کارگر گفت: در قانون ذکر شده است که مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا صرفا برعهده اصناف بوده و در صورتی که تخلفاتی در این زمینه انجام شود ما آماده اضافه کردن مجازات متخلفین در قانون هستیم.
وی یادآور شد: کالایی که در فضای غیرمجاز عرضه می‌شود امکان عرضه کالای قاچاق و سایر مفاسد را دارد به همین منظور لازم است که برگزاری این نمایشگاه صرفا توسط اصناف برگزار شود.
نائب رئیس اتاق اصناف ایران در نشست خبری مشترک اتاق اصناف ایران و خانه کارگر با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا خارج از مجوز اتحادیه‌ها و اصناف غیرقانونی است و افرادی که در این زمینه ادعای داشتن مجوز دارند، عملی خلاف واقع انجام داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌هایی که خارج از نظارت اصناف برگزار می‌شود، صرفا برای سودآوری افراد بوده و کالاهایی که در آن عرضه می‌شود استانداردهای مورد تایید اصناف را ندارند.
رئیس اتحادیه سراجان نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: کیف و کفش عرضه شده در این نمایشگاه کاملا ایرانی و تولید داخل هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند . در بخش کیف و کفش عرضه شده کالای وارداتی در نمایشگاه نداریم و قیمت گذاری از سوی اتحادیه صورت گرفته و کالاها با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی در نمایشگاه عرضه می شوند.
محسن خردمند افزود: در بخش لوازم التحریر این نمایشگاه سعی شده تنوع و گستردگی طرح های داخلی نسبت به طرح های خارجی بیشتر باشد که در این زمینه تولید کنندگان داخلی موفق بوده اند . برای ترویج این اقلام نیاز به فرهنگ سازی است و این کار باید از طریق دستگاه های ذیربط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش انجام شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور تحت عنوان بوی ماه مهر زیر نظر اتاق اصناف تهران و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است، گفت: نمایشگاه مذکور از ۲۲ تا ۲۸ شهریور ماه در شبستان مصلی تهران از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ دایر خواهد بود.
خردمند در خصوص ارائه خدمات پس از فروش به خریداران از نمایشگاه گفت: فروشندگان می‌توانند هنگام خرید از نمایشگاه فاکتور دریافت کنند و درصورت مشاهده گرانفروشی و نبود کیفیت می توانند به اتحادیه صنف سراجان مراجعه کنند.
رئیس اتحادیه سراجان گفت: در بخش کیف و کفش مدارس تمام کالاها ایرانی هستند و قیمت گذاری شده اند و کالای بدون کیفیت از رده خارج شده است . در حال حاضر ۴۲۰ غرفه در نمایشگاه فعال است که ۹۰ غرفه در بخش کیف و ۳۵ غرفه در بخش کفش هستند که کالاها را با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی عرضه می کنند.
وی همچنین با انتقاد از عملکرد دیگر ارگان ها در خصوص برگزاری نمایشگاه های مدارس اظهار کرد: سایر نمایشگاههای برگزار شده در این حوزه فاقد مجوز اتاق اصناف است و نظارتی بر قیمت کالاها صورت نمی گیرد و کالاهای چینی نیز عرضه می شود.
وی افزود: میانگین قیمت کیف مدارس عرضه شده در نمایشگاه از ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان است..
در افتتاحیه این نمایشگاه همچنین صدق نهاد شیرازی نایب رئیس اتحادیه نوشت افزار تهران گفت: نمایشگاه بوی ماه مهر با ۸۷ غرفه لوازم التحریر دایر شده و حدود ۷۰ درصد کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه وارداتی و از کشورهای هند ، مالزی و چین است.
شیرازی افزود: در این نمایشگاه انواع لوازم التحریر تولید داخل با طرح های ایرانی – اسلامی عرضه می‌شود که قیمت گذاری آن توسط اتحادیه های مربوطه انجام می‌شود و بازرسان اتحادیه ها و اصناف نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری کالاها در این نمایشگاه مورد تایید اتحادیه‌های مربوطه است و علاوه بر کالاهای نوشت افزار اقلام دیگری مثل کیف وکفش تولید داخل ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیز عرضه می‌شود و بازرسان نیز نظارت های لازم را بر روند عرضه این محصولات انجام می دهند.
صدق نهاد شیرازی افزود: تنوع کالاهای ایرانی در این نمایشگاه بیشتر است و تولیدات داخلی افزایش داشته است و سعی شده تمام دفاتر ایرانی و داخلی در نمایشگاه عرضه شود و طرح شخصیت های ایرانی مانند کلاه قرمزی ، شکرستان و …بر روی دفاتر درج شده است. اکنون نزدیک به ۲۸ واحد تولید دفاتر داریم.
جواد دورودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان مردانه گفت: تعداد ۶۰ غرفه در بخش پوشاک مردانه فعال هستند و روپوش پسرانه و لباش مردانه را عرضه می کنند و قیمت ها ۳۰ درصد ارزانتر از بیرون است چون با نرخ تولیدی محاسبه می شود.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 23 شهريور 1394برچسب:, | 9:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |